Detail článku
Brněnský Regiontour
DOMÁCÍV dnešní éře internetu se může zdát, že klasickým veletrhům odzvonilo a u některých už tomu tak asi opravdu je. U lednového, brněnského veletrhu cestovního ruchu GO, respektive spoluprobíhajícího veletrhu regionů - Regiontour, to ale díky davům návštěvníků určitě neplatí.Na to, jak po internetové síti přenášet chuťové a čichové vjemy chytré hlavy v křemíkovém údolí zatím ještě nepřišly a tak má osobní návštěva podobné akce pořád něco do sebe a já jako praktikující turista stejně jako v minulých letech nemohl chybět. Mimo mnoho dalších regionálních zajímavostí, prezentací a specialit to byli co se nápojů týká vzhledem k moravskému místu konání hlavně vinaři, kteří přítomné návštěvníky lákali do svých sklepů a sklípků, ale ač to tak u na první dojem nevinně se tvářící akce nevypadá, tak i pivovary se na veletrhu neztratili a co do pestrosti pivní nabídky by mohl Regiontour hravě konkurovat regulérnímu pivnímu festiválku. Já napočítal hned 16 pivovarů a je celkem pravděpodobné, že jsem mohl ještě další minout. Převážná část přítomných pivovarů neměla svoje vlastní stánky (např. pivovar Louny, Litovel, Ostravar, Bernard, Vyškov, Budvar, Chodovar, Pardubice, Kozlovice...), ale byla součástí prezentace svého města či regionu a piva se kolemjdoucímu dostalo do kelímku nanejvýš 2 deci, což ale k ochutnání stačilo a vzhledem k množství návštěvníků lačnících po nějakém tom vzorku piva zadarmo, to bylo i celkem pochopitelné. Ostatní pivovary už čepovali pivo za peníze, ale o to byla zase jejich nabídka širší. Novopačtí a náchodští pivovarníci nabídli i např. sortiment lahvových pivních speciálů a černohorský pivovar měl navíc samostatný stánek s širší nabídkou piva točeného (např. Páter, borůvkové, medové pivo...) včetně dárkových pivních košíků nebo suvenýrů. Taková prezentace se ale u pivovaru ve kterém sázejí na turisty v rámci české republiky snad nejvíc, nakonec plně očekává. Asi nejoriginálnější a nejzajímavější prezentaci nabídnul plzeňský kraj, který uprostřed výstavního pavilonu postavil rovnou 6 metrový stylový dřevěný sud s několika výčepy západočeských pivovarů. Dopředu byl avizován plný počet pivovárků plzeňského kraje, ale nakonec byl přítomný vedle Prazdroje jen pivovárek Belveder ze Železné Rudy a plzeňský Purkmistr. Obdiv kolemjdoucích vzbudil nejen speciálně postavený Harley v barvách Prazdroje, ale i MINI s přívěsem přestavěným na pojízdný pivní výčep pana Plevky s Chodovaru. Svůj stánek představil i Český pivní festival, ale kromě letáčků, plyšových půllitrů a hezké sympatické slečny ve stylovém kroji moc dalšího nenabídl. Regiontour jsem před 3 lety objevil náhodou a jsem rád, že počet prezentovaných piv a pivovarů rok od roku pomalu stoupá. Osobně si ale myslím, že pivovarů a hlavně menších pivovárků, které spojí svojí činnost s turistickým ruchem a budou se na veletrhu prezentovat, by mohlo být i víc. Škoda že pivovarníci v tak turisticky vděčných a navštěvovaných městech jako je třeba Znojmo nebo Kutná Hora nevsadili například po vzoru pivovaru z Černé Hory na turisty už dříve a místo čistě výrobních provozoven aktuálně aspirujících na zavření, nejsou dnes na takovéto akci v plné síle přítomni. Turistický potenciál, který se zrovna v těchto dvou městech sám nabízel byl bohužel zřejmě už nadobro tamními pivovary promarněn. Jsou ale i další hlavně menší a restaurační pivovary, ve kterých by mohli a měli na turistickou kartu vsadit víc a na Regiontouru nebo jiné podobné akci být alespoň trochu vidět. Jak už bylo řečeno, k ochutnání se nabízelo mnohé a já u všech výčepů které jsem potkal, aspoň stopku piva ochutnal. Nezklamalo žádné, příjemným překvapením bylo švestkové pivo z Kozlovic a jasně nejvíc mi tentokrát chutnal železnorudský Belveder. Potěšil i košík 4 lahvových speciálních piv z Černé Hory, tedy až na bohužel nepitelnou sklepní desítku. Davy lidí se na podobné akci dají předem očekávat a sobotní odpoledne v tomto ohledu nezklamalo. I přes velký počet přítomných sběratelů, které na veletrhu evidentně zajímá spíše množství barevných letáků, kalendáříků a reklamních materiálů (o které někde až sváděli bitvu) než nějaká aktivní turistika a množství návštěvníků, kteří přijdou popít cokoli co je zadarmo, má podobná akce pro vystavovatele smysl a veletrh GO - Regiontour jasně potrvrdil, že je nejlepší akcí svého druhu v republice, aspoň tedy v přímém srovnání s podobně zaměřeným pražským veletrhem Holiday World, kde o různá piva a speciality v minulosti také nebyla nouze. Na letošním pražském veletrhu se ale projevila klesající pestrost (pravděpodobně díky zvyšujícím se cenám za stánky), kdy regiony a menší vystavovatele střídají hlavně velké cestovní kanceláře a samotná nabídka už není pro běžného turistu tak pestrá a zajímavá jako dříve bývala.
Informace k článku
Více z kategorie DOMÁCÍ