Komentáře článku
Z Belvederu do Hoštic
DOMÁCÍNa letošní den otevřených dveří pivovaru v Protivíně jsem nemířil cíleně, ale když už jsem jel náhodou s kolem kolem, zastavil jsem se krátce na jedno v pivovarské hospůdce, kterou mám rád.Přidat komentář Zobrazit článek
Položky označené symbolem * musí být vyplněny, jinak nebude příspěvek zapsán.
Položky označené symbolem * musí být vyplněny, jinak nebude příspěvek zapsán.
Od: Karel
26. 8. 2009 22:38
26. 8. 2009 22:38
Oni machři z Plzně začali šlapat do malých pivovarů, Janáček, Kácov, Vratislavice a myslí si , že nad ně není. Slyšel jsem, že to řeší přes policii a původ je především v tom poklesu prodeje, protože neví sami co s tím. Jejich G se nedá pít a hledají příčiny kde to jde.
Od: tomas
25. 8. 2009 16:22
25. 8. 2009 16:22
Oni budou v Plzni tak dlouho pokrytecky propagovat odpovědnou konzumaci piva až všichni začnou pít odpovědně max. 1-2 piva denně a zaměstnanci to budou potom muset neodpovědně konzumovat....Ono z toho celkovýho plzeňskýho výstavu(nevím přesně, ale 3 mega hl?) ten propad zase není na procenta tak velkej. Oni si s tím pánové v pivovaru nějak poradí. Třeba přijdou s nějakým novým Gambáčem, třeba "speciální" třináctkou před naředěním.
Od: Libor
25. 8. 2009 13:42
25. 8. 2009 13:42
S tím Gambrinusem už to musí být tedy nahnutý, když ze svých zaměstnanců dělá promotýmy... Jejich jihoafričtí šéfové značku, díky její klesající kvalitě, posílají stále níž a níž a po podřízených chtějí, aby tyhle kopance napravovali... Pěkná taškařice ... Stejně jako když je loni vyzývali, aby na internetové síti značku veřejně hájili... Zřejmě bez efektu.
Člověk se pak nediví, že pivovar P.Prazdroj má letos takový propad prodejů - podle statistik přes 220 tisíc hektolitrů za sedm měsíců (proti stejnému období vloni). A to už je znát. Tak zaměstnance prostě pošle do hospod, aby dělali agitku... Co až jim ale třeba nařídí, aby denně každý z nich v některé hospodě urazil, čtyři, pět kousků? :)
Člověk se pak nediví, že pivovar P.Prazdroj má letos takový propad prodejů - podle statistik přes 220 tisíc hektolitrů za sedm měsíců (proti stejnému období vloni). A to už je znát. Tak zaměstnance prostě pošle do hospod, aby dělali agitku... Co až jim ale třeba nařídí, aby denně každý z nich v některé hospodě urazil, čtyři, pět kousků? :)
Od: tomas
25. 8. 2009 08:47
25. 8. 2009 08:47
Milan: Jo souhlas, ale myslím, že dneska je trh s hospodama už rozebranej a moc podniků (prostorů) na prodej-pronájem není. Navíc to není levná záležitost a peníze jsou až na prvním místě. Spíš si myslím, že některý pivovary neposkytují ten servis jakej je naprosto běžnej v Bavorsku, kdy má pivovar půjčovnu lavic a stolů na čepování na soukromých akcích (kam to každýmu doveze až pod nos když odeberou jeho pivo) nebo velkej party stan s kapacitou třeba 1500 míst kterej parta kluků postaví na kterýkoliv venkovský akci a výtoč je počasí nepočasí celej víkend zaručena. Teď jsem byl v Bavorsku a podobných stanů malých pivovarů postavenejch na akcích ve vesnicích jsem potkal hned několik. Je potřeba hledat jakoukoliv akcio v okolí kde je možný točit pivo a vycházet organizátorům vstříct, protože protlačit se do obsazenejch hospod je pro menší pivovary těžký tady i v Bavorsku.
Od: Milan
24. 8. 2009 14:17
24. 8. 2009 14:17
Malé pivovary by se měly inspirovat v časech první republiky, tam měl každý pivovar propachtovaný určitý počet hospod, tak aby si zabezpečil určitý stálý odběr. Největší zájem byl vždy o hospody na náměstí, nádraží nebo na turisticky zajímavém místě, prostě tam, kde byly zaručena pořádná výtoč. I dnes se restaurace nabízejí k prodeji, proč to tedy nezkusit. Zatím se však s pivy menších pivovarů setkávám nejčastěji na nějakém pro pivo obskurním místě /herna, nonstop a pod./ Myslím, že slušná na dobrém místě položená hospoda s dobrým pivem by pro reklamu pivovarů udělala víc užitku. Samozřejmě asi nikdo nemá na to nakoupit desítky hospod, ale na jednu dvě za rok by se finance snad našli.
Od: tomas
17. 8. 2009 21:51
17. 8. 2009 21:51
Zdeno: Tak oni se pánové obchodníci v Budvaru snaží (možná až moc). Vyhnula se jim zatím privatizace a různí Soudkové, ale jako národní podnik Budvar založenej nebyl a nezůstane ani navždycky, takže taky dojde jednou na lámání chleba až to koupí někdo zvenku. Opravdu v Budvaru ani na Pardála nepoužívají HGB? Já nevím, budu se tam asi muset zase někdy po letech vydat na špionáž. S tím Samsonem je to zajímavý, že měl být součástí Budvaru. Já si nejsem tak úplně jistý jestli by to byla výhra. Taky by to mohl potom Budvar zavřít jako zavřeli plzeňáci všechny svoje dceřiný pivovary. Současní majitelé to ale delší dobu nezvládaj, neměli by čekat na zázračnýho kupce kterej stejně s miliardama za budějovickou pivní značku nepřijde a měli by za rozumný peníze Samson prodat někomu důvěryhodnýmu a schopnýmu, protože potenciál značky Samson je úplně nevyužitej. To je asi pro pivovar jediná šance.
Od: Zdeno
15. 8. 2009 22:13
15. 8. 2009 22:13
Zdravím, Tomáši. Abych nepsal blbosti, podíval jsem se do statistik: v roce 1991, tedy v prvním roce osamostatnění, Budvar vystavil 331 tisíc hl. Dnes to je řádově čtyřikrát víc. Jistě, růstu pomohla značka, ale za zcela klíčové pokládám schopné vedení. Stačí si vzpomenout: copak Škoda nebo Poldi nebyly známé značky? Ve své době určitě známější než Budweiser Budvar. Rozdíl byl ale v manažerech a přístupu k firmě.
Málo už se přitom ví, že v roce 1990 se připravovalo rovněž osamostatnění Samsonu z tehdejších Pivovarů ČB s.p., a jejich spojení s Budvarem do jedné firmy. Návrh byl ale poslán po termínu… Skoro bych řekl, že to byla pro Samson osudová chyba.
A bývalé Jihočeské pivovary nebyly žádné tintítko – ještě v 90. letech patřily do silné pětky. To jak dopadly, jde opět na vrub jejich manažerů a vlastníků (neuvážené investice, špatná obchodní politika, včetně distribuční smlouvy s Prazdrojem, chaotické výměny manažerů). Takže slzu v oku nezatlačuji… Pravda, menší pivovary to nemají na trhu lehké. Ale mají-li dobré vedení, nevedou si zpravidla špatně.
A pokud jde o výčepního Pardála: určitě se nevaří jako „há-gé-béčko“. Má také vyšší stupňovitost (9,7 proti 9,5 procenta G) a plnější chuť (prokvašení P je 75, zatímco G 80 procent). Navíc je o třetinu hořčí (P 27 jednotek hořkosti, zatímco G jen 18). Proto jsem si dovolil napsat, že to „je jiná (výčepní) liga“. Ale jak vždy říkám: proti gustu žádný deputát :)
Málo už se přitom ví, že v roce 1990 se připravovalo rovněž osamostatnění Samsonu z tehdejších Pivovarů ČB s.p., a jejich spojení s Budvarem do jedné firmy. Návrh byl ale poslán po termínu… Skoro bych řekl, že to byla pro Samson osudová chyba.
A bývalé Jihočeské pivovary nebyly žádné tintítko – ještě v 90. letech patřily do silné pětky. To jak dopadly, jde opět na vrub jejich manažerů a vlastníků (neuvážené investice, špatná obchodní politika, včetně distribuční smlouvy s Prazdrojem, chaotické výměny manažerů). Takže slzu v oku nezatlačuji… Pravda, menší pivovary to nemají na trhu lehké. Ale mají-li dobré vedení, nevedou si zpravidla špatně.
A pokud jde o výčepního Pardála: určitě se nevaří jako „há-gé-béčko“. Má také vyšší stupňovitost (9,7 proti 9,5 procenta G) a plnější chuť (prokvašení P je 75, zatímco G 80 procent). Navíc je o třetinu hořčí (P 27 jednotek hořkosti, zatímco G jen 18). Proto jsem si dovolil napsat, že to „je jiná (výčepní) liga“. Ale jak vždy říkám: proti gustu žádný deputát :)
Od: tomas
14. 8. 2009 22:52
14. 8. 2009 22:52
Zdeno: Jak jste to myslel s tou jinou ligou Pardála oproti Gambrinusu? Mě ty piva přidou skoro stejný. 11ku Echt jsem pil zatím 1x z lahve a docela mi chutnala, stejně jako mi chutná i 11 a 12 Gambinus ( i ta desítka se v nouzi vypít dá) když mám žízeň a piju to bez předsudků pokud nic jinýho v okolí není. Nejsem idealista a souhlasím s vámi, že přežijí ti schopní a skončí neschopní. Problém je v tom, že na rozdíl od západní Evropy, kde vše běží desítky let přirozenou cestou, u nás nejsou a hlavně po revoluci nebyly konkrétně v pivovarnictví zdaleka stejný startovní podmínky a tak se dříve protěžovanýmu a už za komunistů dobře vybavenýmu Budvaru podniká od začátku devadesátek samozřejmě daleko snáz a líp než všem ostatním pivovarům v regionu, který se dodneška potýkají s následky jak podinvestovanosti a zanedbanosti z dob socíku což potom vedlo při nutnosti kompletních rekonstrukcí pivovarů k velkem dluhům a taky zpackaný privatizace, viz neschopní majitelé Eggenbergu nebo expert pan Chvalovský, kterej přivedl Platana, Samsona a Regenta na buben. Mám rád pivní pestrost a tak bych byl nerad aby se z jihu čech stala za 10 -15 let zoufale jednotvárná pivní nudná pustina jako na západě nebo severu čech, kde budou ve všech hospodách na výběr max. 2-3 značky (ojedinělý minipivovary náhradou za větší regionální pivovary nikdy nebudou), přispěním právě Budvaru (samozřejmě nejen jeho), kterej je na tom právě díky zmíněným výhodám z dřívějška dneska ekonomicky daleko líp a může ostatní v regionu pěkně dusit.
Od: tomas
14. 8. 2009 21:23
14. 8. 2009 21:23
Zdeno: Úsměvný Vám to připadat může, ale zjistěte si kolik dříve "značkový" exportní Budvar prodával v regionu třeba před 15 lety a kolik prodává dnes. Pardál je na trhu tuším ani ne 2 roky a ročně už se ho prodalo asi 150000 hl což je jeden středně velkej pivovar a při soustavný reklamní masáži to bude za 2 roky třeba dvojnásob a víc a víc, takže to bude hlavně na úkor menších regionálních pivovarů, který se můžou snažit sebevíc, protože právě už za komunistů protěžovanej Budvar měl od začátku devadesátek jiný startovní podmínky coby exportní pivovar. Na pivo z Budvaru ať už je jakýkoliv na jihu čech prostě běžní zákazníci slyší logicky víc než na jiný značky takže to vliv na tamní trh určitě má. Myslím že právě národní podnik by si mohl dovolit ten luxus a nenavyšovat neustále produkci za každou cenu. Kdekdo přitom vyčítá soustavnej růst a růst produkce nadnárodním molochům, kteří jsou ti špatní, ale n.p.Budvaru se tleská i když se chová stejně.
Od: Zdeno
14. 8. 2009 16:13
14. 8. 2009 16:13
ad) Tomáš: Tak tomu se musím smát. Tvrdit, že n.p. Budvar může (či bude moci) za to, že se hlavně jeho vinou zavře (třeba) Samson nebo někdo jiný na jihu, je hodně úsměvné. Buď současnou situaci menší pivovary na jihu ustojí, nebo skončí. Jako to ustály (nebo skončily) jinde. Ekonomické zákony jsou neúprosné a firmy buď mají dobré manažery a vlastníky, nebo špatné. To je prostě tak. Na trhu není nikdy prázdno. Kdyby tu nebyl Budvar, bude tu Plzeň (SABMiler), Carlsberg, K-Brewery nebo PMS Přerov o Heinekenu nemluvě. Kapitalismus je prostě takový.
A douška na závěr: Pardál nemusí každému „sedět“, ale proti Gambáči to je trochu jiná liga. A Echt, ten se podle mne Budvaru povedl.
Redakce si vyhrazuje právo smazat příspěvek uživatele, který v diskusi použije vulgární slova a společensky neúnosné výrazy.A douška na závěr: Pardál nemusí každému „sedět“, ale proti Gambáči to je trochu jiná liga. A Echt, ten se podle mne Budvaru povedl.
© Pivní Obzor 2007 - 2024 | Provozováno na RS MAXSOFT