Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

Komentáře článku

Nové staropražské restaurace

DOMÁCÍ
14. 10. 2009 00:00 autor: tomas
Čtenářů: 10518 | Fotogalerie
Komentáře: 11
V posledních měsících, respektive týdnech vznikly v centru Prahy, cca 100 metrů od sebe hned 2 restaurace, které se hlásí k odkazu staropražských hospod a i pivně mají co nabídnout.


Přidat komentář     Zobrazit článek
Položky označené symbolem * musí být vyplněny, jinak nebude příspěvek zapsán.
Jméno*  
Text*
Kód z obrázku:*Security Image
Od: tomas
22. 10. 2009 12:43
Jiri.J: Podle chuti to je spodně kvašená klasika. Na tom letáku je to špatně uvedeno.
Od: Jiri.J
22. 10. 2009 10:47
Nevím, zda mne nešálí zrak , ale na propagačním letáčku "Balbínova povolebního ležáku" čtu "svrchně kvašené". Je tomu skutečně tak? Pak by to ovšem nebyl v pravém slova smyslu ležák.
Od: Zubizaretta
21. 10. 2009 22:19
Kdo je zvyklý před spaním na pohádky, nechť v Aktualitách koukne na zprávu o tom, kterak Prazdroj, Staráč a Heineken přestaly na pivovarský svaz dodávat výrobní čísla. Za takové argumenty - po 20 letech kapitalismu v Čechách - by se nemusel stydět ani bajkář Ezop.
Od: Petr Vácha
21. 10. 2009 17:08
Zašel jsem k Balbínům minulý týden a podle plnosti chuti a vůně bych povolební ležák klidně mezi ležáky zařadil, a to někam k hranici stupňovitosti 11,5%. Čtrnáctku si představuju rozhodně jinak. Ale nic proti kvalitě a pitelnosti piva. Potěšitelné bylo, že povolební ležák pilo 9 hostů z deseti.
Od: Zibi
19. 10. 2009 23:13
Tomasi: Také mi to někdo říkal, že Prazdroj měl teď stopnout zveřejňování čísel o prodeji, která se léta posílala na Svaz pivovarů. Asi nejsou ke chlubení. A kdo nemá krátkou paměť, tak si vzpomene, jak je kdysi po malých hráčích na pivním trhu dost striktně, jako firma s nevětší "váhou" hlasů, vyžadoval...
Jinak tvrdím, že zdražení nejvíc odskáčou obyčejní pivaři z hospod, protože obchodním řetězcům bude i Prazdroj těžko ceny diktovat.
A douška nakonec. Na firemním webu PU se píše, že na nákladech na výrobu a především suroviny nemůže firma šetřit (a proto zdražuje). Což mě dost při skomírající kvalitě pobavilo. O tom, že ceny sladu letos klesly na úroveň roku 2006, tedy zhruba o třetinu, ani nemluvě...
Od: tomas
19. 10. 2009 15:19
Zigi. Koruna je málo. Klidně by mohl zdražit i víc, protože čím víc bude dražší, tím větší bude prostor pro levnější a kvalitní regionální piva kterejm budou lidi potom dávat přednost. S tím klesajícím výstavem nevím. V tiskovkách se tím nechlubí a konkrétní čísla nově nezveřejňují, takže těžko říct jakej ten propad ve skutečnosti je. Nezdá se mi, že by nějak rapidně hospod s PU -G -Kozlem ubývalo, spíš naopak. Taky razí heslo Pít (asi myšleno Prazdroj a Gambrinus....) s rozumem, tak si to asi lidi berou k srdci a míň jejich značky pijí. Aby z toho hesla za čas nebylo heslo Rozumné to nepít.
Od: Zibi
18. 10. 2009 23:08
Koukám, že Prazdroj oznamuje zdražení. Napadají mě přitom dvě faktické poznámky: 1. Když mu patří téměř polovina domácího trhu, což stát kdysi dopustil, může si to v klidu dovolit. 2. Když prudce klesá výstav, co vím o nějakých 200 tisíc hl, je třeba naplnit kasu a udržet zisk, - A douška na závěr: Nezdražení Gambáče se dalo čekat. Kdo by v časech krize sáhl kvůli takovému europivu hlouběji do kapsy, že?
Od: Henri
18. 10. 2009 09:11
Vzhledem k tomu, že obě restaurace jsou opravdu velice blízko od sebe, tak se mi je včera podařilo i přes málo času, který jsem měl k dispozici, navštívit. U Balbínů jsem samozřejmě ochutnal Balbínův povolební tmavý ležák ( no ale podle naší platné legislativy by to měli nazývat speciál, když je to 14°) a dal jsem si k jídlu Taliány s hořčící a křenem. Pivo i jídlo bylo výborné, ceny na danou lokalitu přijatelné a dívčí obsluha příjemná. V Jedové chýší to zatím nemá atmosféru a je vidět, že je to tam zatím závislé na dorazivších skupinách zájezdů, které naženou spříznění průvodci. Na čepu byla v době mé návštěvy tato piva prodávaná pod značkou Pražské bahno: 11° ležák světlý, 11° polotmavý ležák, 13° tmavý speciál a kvasnicová 13°, to vše za 30 Kč za 0,5 l. Mimo to byl na čepu ještě PU za 37 Kč za 0,5 l. Piva mají svou vlastní značku, jak je vidět i na foto v galerii a nijak nezastírají svůj původ v Rohozci - viz. logo Rohozce ve znaku. Jsou to normální dobrá Rohozecká piva, zde jenom prodávaná pod touto vlastní značkou. Kvasnicové mi moc chutnalo, bylo bez jakýchkoliv negativních příchutí a předčilo i dříve ochutnanou Povolební 14° U Balbínů. Cena 30 Kč za takto dobré pivo v této lokalitě je rovněž velice příjemná. Sběratelé pivních tácků si rovněž přijdou na své, neboť Jedovka má své tácky, z jedné strany s motivem Jedové chýše a z druhé strany jsou to klasické rohozecké.
Od: Petr Buriánek
16. 10. 2009 22:56
V Jedové chýši jsem byl před měsícem a řekl bych, že je to běžný Rohozec (bez záruky).
Od: tomas
15. 10. 2009 21:08
Řekl bych že je to stejný, ale 100% to tvrdit nemůžu. Přišlo mi to jako klasickej Rohozec, kterýho jsem pil naposledy v létě u zdroje. V hospodách v okolí mi tam ale chutnal paradoxně víc než v pivovarský restauraci, kde měl právě kromě 13% takovou lehkou jakoby kovovou pachuť.
Stránky : 1 2 >>
Redakce si vyhrazuje právo smazat příspěvek uživatele, který v diskusi použije vulgární slova a společensky neúnosné výrazy.
  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2022 | Provozováno na RS MAXSOFT