Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

AKTUALITY

Pivo v Lounech snad zůstane
3. 11. 2009
t
Mezi lidmi ve městě ovšem v posledních týdnech kolovaly zprávy, že tradiční značka má zmizet z trhu.

Tradiční produkt, lounské pivo, už na trhu nebude. Produkce v Pivovaru Louny se ruší, budou se tam však stáčet jiné značky.

Takové spekulace kolují v posledních několika týdnech mezi lidmi v Lounech.

Bylo jich tolik, že jsme se nakonec pro jistotu obrátili s dotazem na společnost Heineken, která Pivovar Louny vlastní, jak je to doopravdy.

Jasné a úplně jednoznačné odpovědi, zda se značka Louny ruší či zůstane dál, se nám z úst mluvčí Kateřiny Eliášové nedostalo. Z jejího vyjádření se dá ale vyvodit, že lounské pivo se bude vyrábět i nadále. Alespoň prozatím.

„Značka Louny zaujímá i nadále významné místo v našem portfoliu značek jako regionální podporovaná značka. Má své nezastupitelné místo v regionu, je součástí místního kulturního, sociálního a sportovního života,“ odpověděla K. Eliášová.

Je faktem, že lounský pivovar podporuje ve městě řadu akcí, například Letní lounské vábení, slavnost rozsvícení vánočního stromu a další. Letos se k nim přidala také podpora fotbalového klubu; smlouva o sponzorské spolupráci dosahuje výše 800 tisíc korun. Také už existuje smlouva mezi firmou a radnicí na další spolupráci v roce 2010.

Problémů je dost a dost

Jedním dechem však Kateřina Eliášová shrnula celkovou situaci na pivním trhu, která moc důvodů k optimismu nedává. I toto odvětví totiž drtí ekonomická krize. „Ta ovlivňuje pokles pivního trhu všeobecně a tedy i naše prodeje. Má také značný dopad na export našich značek,“ uvedla mluvčí Heinekenu. Firma tedy bude muset na tuto situaci nějakým způsobem dříve či později reagovat.

Mluvčí připomněla i navrhovaný nárůst spotřební daně na pivo a daně z přidané hodnoty, což prodejům také nepomůže. Navíc se v ČR stále více začíná pít pivo doma, lahvové, místo konzumace v hospodách a restauracích. To bylo přitom považováno za jistý unikát. Jinde lidé tolik do veřejných zařízení za účelem konzumace piva nechodí.

Jasná odpověď chybí

„Tyto vnější faktory společně se silnou konkurencí mají přímý vliv na naše operace a celkovou situaci naší skupiny,“ dodala Kateřina Eliášová.

Na další doplňující přímý dotaz, zda společnost Heineken uvažuje či neuvažuje o zrušení pivní značky Louny, už odpověď neposlala. Stát se teoreticky může ledacos, ale vzhledem k již zmíněným aktivitám Pivovaru Louny, který je schopen a ochoten podporovat život v regionu, se zrušení této značky přinejmenším aspoň v příštím roce snad nedá očekávat.

(zdroj: lounský deník.cz)

  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2025 | Provozováno na RS MAXSOFT