Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

Komentáře článku

Na bavorské univerzitní půdě.

ZAHRANIČNÍ
24. 1. 2009 00:00 autor: tomas
Čtenářů: 4304 | Fotogalerie
Komentáře: 13
Na bavorskou univerzitní půdu jsem nezamířil za vzděláním, ale se vzděláním ta cesta přeci jen něco společného měla a to konkrétně se vzděláváním v poznávaní dobrého piva.


Přidat komentář     Zobrazit článek
Položky označené symbolem * musí být vyplněny, jinak nebude příspěvek zapsán.
Jméno*  
Text*
Kód z obrázku:*Security Image
Od: Petr Žalio
7. 2. 2009 12:19
Musím jen potvrdit slova J.J. Dle mého názoru je Ayinger asi nejlepší pivovar v Bayern. Pivovar má své vlastní obilné lány v mnichovské nížině pod alpami, kde si hýčká prvotřídní sladovnický ječmen. Všechny jeho typy jsou těmi nejukázkovějšími a nejchutnějšími zástupci. Zejména pak všechny světlé verze - Hell, Dort, Pils. Jejich Helles je nejšpičkovějším příkladem mnichovského světlého stylu a taktéž silnější Dort/Export je geniální. Co se týče Pilseneru - též nejlepší příklad jihoněmeckého stylu Pils.
Nejlépe vše Vom Fass v jedné z nejkrásnějších zahradních pivnic - Liebhard´s přímo v srdci návsi naproti malebnému kostelu s typickou osmihranou věží s bavorským cimbuřím. Zahradní výčep se dělí se na dvě části - jedna s obsluhou, druhá samoobslužná (doporučuji - jednak ušetříte nějaký ten cent a hlavně si můžete dojít k výčepu a výčepní vám ihned natočí mistrovským stylem čerstvé esíčko po hraně s krásnou sněhobílou kompaktní pěnou, nádherně freshující a orosené).
Pečou zde také čerstvé, horké preclíky a mají zde skvělou domácí bavorskou kuchyni. Výborné jsou místní weisswursty se sladkou hořčicí (hausgemacht) a čerstvýn preclíkem a k tomu Ayinger Dunkel (mnichovský tmavý styl).
Panuje zde pohoda,klid, přesto to zde "hučí" a zejména odpoledne na jaře (nejlépe začátek května) při přijemně hřejícím sluníčku a po pár kouscích, zvláštní, kouzelná uvolněná atmosféra. to vše je pak ještě umocněno pohledem na okolní podhorské zelené louky se žlutými koberci rozkvetlých pampelišek, modrou oblohou a v dálce zasněženými vrcholky bavorských Alp - máte pak pocit že jste v ráji..:)
Návštěva této zahradní pivnice spolu s ochutnáním všech pivních stylů by měla být příjemnou "povinností" každého milovníka piva. Na jednom místě ochutnáte a vstřebáte celé Bavorsko (gastronomicky i kulturně), bez nadsázky..
Pokud však nebudete mít štěstí jako alternativa může posloužit nákup lahvových ayingerských piv,např v mnichově a okolí. Ale pouze max. 10 dní po stočení.Pak již ztrácí, jako všechny lahvové verze, svoji čerstvost a své senzorické vlastnosti. Poznáte to tak, že datum spotřeby na etiketě je za 5 a půl měsíce.
Od: Lukáš Provazník
31. 1. 2009 00:32
V případě Budvaru a jejich Pardála šlo o to, že přímo oslovovali členy nějakých zájmových skupin (hasiči, zahrádkáři...), který do toho sice mohli trochu "kecat", ale zas ne moc. Přeci jenom to měli to dost nalinkovaný, podle toho co jim nabídl sládek. Takže žádnej BrewDog. Navíc se tam nemoch přihlásit jen tak někdo, ale byli tam vysíláni právě zástupci výše zmíněných zájmových skupin, kteří pak šířili slávu Pardálovu mezi svými souputníky.

Každopádně z hlediska marketingu je to vymyšlený (Pardál i Bazal) dobře. Jenom je škoda, že pivo je v obou případech až na posledním místě (v případě Bazalu se zdá, že nejdůležitější jsou etikety s fotkama fanoušků Baníku, bude jich až 22). Hlavní je prodat produkt, ať je jakýkoliv. V prvním případě se jedná o konkurenci pro Gambrinus a v druhém posíléní významu v rámci regionu. Tak jako tak marketéři opět "vyhrají" a lidem, kteří se zaměřují hlavně na kvalitu samotného piva, nezbyde nic jiného, než ji hledat jinde.
Od: Black Hill
30. 1. 2009 11:48
Bazal je pro mě sračka už z principu :-)))
Od: honza svetpiva.cz
28. 1. 2009 12:27
Pokud vim, obe akce delala jedna agentura specializovana na tento typ produktu. A pokud vim, v tom Budvaru to preci jen aspon trochu s lidma delali...
Od: Jiří Kaňa
28. 1. 2009 11:23
to tomas: Kdežto v Ostravě prozměnu předem věděli, že to nakonec bude Staropramen Granát :-)))
Od: tomas
28. 1. 2009 10:45
to Zubr: To jak pivaři vymysleli chuť Pardála je spíš k zasmání. Klasická omáčka tamního PR oddělení. Je to práce jedný reklamní agentury, která se k tomu v jednom článku i přiznala. Maximálně jim dali s dotazníkem něco ochutnat.
Od: tomas
28. 1. 2009 10:39
to Jiri.J: Díky za informace, mě jenom přišlo divný, že ty piva měli prakticky stejný etikety a balení, tak jsem si říkal jestli nemají něco společnýho.
Od: Jiri.J
28. 1. 2009 10:39
Já si jsem jist, že to je jen jiné označení piva EKU Kulminator. Tato značka sice zmizela z trhu, ale před léty je nahradila EKU 28. To se vyrábí pokud vím pořád. Objem alkoholu a EPM jsou rozhodně stejné. Za ozkoušení rozhodně stojí. Je to skutečně lahůdka a tradiční produkt. Podle stránek www.kulmbacher.de. se vaří 28 a ne Kulminator. Osobně mám pocit, že v souvislosti s fůzí pivovarů v Kulmbachu se vaří bůh ví kde (jako u nás piva z produkce PU). Ale je vynikající. Zajímavé je, že v SRN na něj člověk nenarazí v Rakousích paradoxně jo.
Od: zubr
28. 1. 2009 08:14
Ostravský Bazal sice míří na tamní fotbalové fandy, v čemž je jiný, ale jinak je to jen kopie projektu, s nímž v roce 2007 jako první u nás přišel Budějovický Budvar. Takže jakýpak světový unikát! Budvar tehdy dal třem stovkám pivařů možnost podílet se na vývoji vlastního piva. To pak přišlo na trh pod značkou Pardál a dnes je 16. nejprodávanější značkou u nás. Což svědčí o tom, že šlo o projekt úspěšný, protože Pardál, o třetinu hořčí než klasická budvarská "desítka", si na trhu výčepních piv své konzumenty našel. Při stagnující domácí spotřebě na úkor konkurence. Je tedy jasné, že dobré příklady táhnou :).
Od: Jiří Kaňa
28. 1. 2009 08:08
Nějaké EKU 28 jsem viděl tuhle sobotu v Eurosparu v rakouském Freistadtu. Co je to za pivo? Na etiketě jsem se dočetl jen něco v tom smyslu, že se jedná o jedno z nejsilnějších piv na světě, což mě protentokrát ke koupi třetitnky za tuším 2,5 € nepřesvědčilo. Ale možná příště, když budu poučenější...
Stránky : 1 2 >>
Redakce si vyhrazuje právo smazat příspěvek uživatele, který v diskusi použije vulgární slova a společensky neúnosné výrazy.
  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2017 | Provozováno na RS MAXSOFT