Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

AKTUALITY

Pivovar Pernštejn změnil název
20. 7. 2010
t
Pardubický pivovar. To je nový název pivovaru, který lidé znají jako Pernštejn.

Pivovar Pernštejn mění kvůli expanzi na domácí i zahraniční trhy název na Pardubický pivovar. Nejspíš do konce roku přejmenuje některá piva. Značka Pernštejn jako taková ale zcela nezmizí. Novinářům to dnes řekl ředitel Jan Kvasnička.

Pernštejn je pro cizince jazykolam

„Chceme expandovat do celé republiky a zahraničí. Pro cizince je slovo Pernštejn těžko vyslovitelné, Češi o Pernštejnu vědí, že je to hrad na Vysočině. Každý dobrý pivovar nese v sobě název města, odkud pochází,“ řekl Kvasnička.

Značku Pernštejn si pivovar ponechá a ze sortimentu nezmizí, ovšem některá piva přejmenuje na Pardubická desítka, Pardubická dvanáctka a podobně. Stejně se bude i nadále jmenovat devatenáctistupňové pivo Porter, protože jde o zavedený výrobek.

„Porter bychom rádi dostali do více restaurací a zaměříme se hlavně na Prahu. Proti tomu připravujeme nízkostupňové pivo pro sportovce a turisty,“ uvedl Kvasnička.

Nové logo a etikety

Pivovar nyní připravuje změnu loga či nové etikety. V názvu bude stále charakteristické písmeno P a doplní jej skákající polovina koně (znak Pardubic). Proměna bude podle Kvasničky drahá, ale určitě se vyplatí, řekl.

Pivovar se postupně prosazuje v Kanadě, na Slovensku zřídí dceřinou společnost a připravuje kontrakt s Ruskem. Letos by mohl vyvézt deset až 15 procent výroby. Podnik očekává, že vyrobí 85.000 až 90.000 hektolitrů piva. Loni podniku vypadl velký zákazník z Německa a jeho produkce klesla na 60.000 hektolitrů.

Pivo Ozzáka ze seriálu Comeback

Prodej chce pivovar podpořit nejen exportem. Vymyslel pivní stezky, za nasbírané body slibuje konzumentům různé ceny. Pivovar podle Kvasničky také zviditelňuje jedenáctistupňové pivo Ozzobír, inspirované postavou Ozzáka ze sitcomu Comeback. Pivo už lze koupit na některých čerpacích stanicích a obchodních řetězcích. A letos jej pivovar vyrobí asi 4000 hektolitrů.

„Pivo se prodává dobře. Jsme si vědomi toho, že když skončí seriál, skončí i výroba. Ale určitě si spousta pivovarů říká, proč na to nepřišly sami,“ uvedl Kvasnička.

Zdroj: deník.cz
  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2025 | Provozováno na RS MAXSOFT