Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

AKTUALITY

Český bar The PUB otevře v Německu Izraelec
4. 10. 2010
t
Síť restaurací, kde si hosté pivo čepují sami, se jako jedna z mála českých franšíz rozšiřuje za hranice.

 

Český koncept restaurací The PUB míří za hranice. Tento čtvrtek zahájí provoz první z nich na Alexanderplatz v centru Berlína. Bude to na den přesně pět let, kdy unikátní systém vlastního čepování z píp na stolech navzájem propojených internetem poprvé představili studenti Martin Šampalík a Jaroslav Stuna.

V Česku od té doby vzniklo deset restaurací The PUB (Pilsner Unique Bar), letos se chystají další dvě a celý koncept postavený na poskytování franšízových licencí má teď šanci na rozšíření i v Německu.

"Tak jako byl před pěti lety první The PUB v Prešovské ulici v Plzni naším pilotním projektem na domácí půdě, je teď Berlín naším pilotním projektem v cizině," komentuje Šampalík zahraniční misi. Po půlročním vyhodnocení zkušenosti se připravuje v německé metropoli ještě druhý restaurant tohoto druhu a následně v Drážďanech případně i třetí.

The PUB je jedním z prvních ryze českých franšízových konceptů, které jejich tvůrci zkoušejí prosadit i za hranicemi. Vyloženě tuzemských franšíz, jako je třeba síť restaurantů Švejk, funguje u nás několik desítek. Ale v cizině se zatím prosadila jen hrstka, například Dobrá čajovna nebo síť obchodů s oblečením Time Out. "Šířit vlastní koncept za hranicemi je hodně složité. Musíte svůj řetězec adaptovat na tamní podmínky, zákony, kulturu. To prakticky nejde bez založení firmy v té zemi a bez loajálního partnera," vysvětluje ředitel Českého institutu pro franšízing Jaroslav Tamchyna.

Licenci The PUB vlastní Šampalík společně se Stunou a Stunovým otcem - informatikem, který se postaral o softwarovou část technologie. Pro účely zahraniční expanze ale poskytli licenci podnikateli Doronu Zentnerovi, jenž pochází z Izraele, v Česku působí dlouhodobě a má i české občanství. Právě Zentner šíří dál českou franšízu prostřednictvím společnosti The PUB International a v Německu The PUB, AG.

Systém, při němž si hosté čepují sami pivo z výčepů na každém stole, není nový. Šampalík a Stuna jej však zkombinovali s IT technologií a zábavou šířenou po internetu. Každý stůl je vybaven soustavou píp, ze kterých si host sám čepuje a na displeji sleduje, kolik už toho vypil nebo kolik vypila parta u sousedního stolu či v PUB baru ve vzdáleném městě. Na dotykovém displeji lze objednávat také jídlo.

Bary s jednotným designem a podmínkami čepování jsou u nás založeny na spolupráci s Plzeňským Prazdrojem, z tanků se čepuje jeho vlajková loď Pilsner Urquell. V Německu ale The PUB s ohledem na tamní zájem o lokální značky uzavřel smlouvu s pivovarnickou skupinou Redeberger.

V roce 2006 bodoval Šampalík v soutěži Živnostník roku, vyhlašované HN, o dva roky později získal projekt The PUB v kategorii Byznys rebel první místo.

Autor: Miroslav Petr, zdroj: iHNed.cz

  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2025 | Provozováno na RS MAXSOFT