Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

AKTUALITY

Staropramen začal vařit Braník i jako jedenáctku
22. 2. 2011
t
Pivovary Staropramen začaly vařit svou značku Braník i jako jedenáctistupňové pivo. Firma reaguje na trend stále rostoucí obliby jedenáctistupňových ležáků v Česku, uvedl mluvčí Staropramenu Pavel Barvík. První várku pivovar vyprodukoval před týdnem, poté ji začal distribuovat do obchodů a restaurací. Jedenáctistupňové pivo pod značkou Braník se přitom na trhu objevuje po více než 20 letech.

„Nový Braník 11° navazuje na tradici branického jedenáctistupňového piva Sládek, které bylo v minulém století spotřebiteli velmi oblíbené,“ uvedl výrobní ředitel společnosti Zdeněk Lux. Sládka pivovar vařil v 80. letech. Později se ale český trh z velké části přiklonil spíše ke světlým výčepním pivům a jedenáctistupňová piva vařily spíše menší pivovary.

V posledních letech ale o ně zájem opět stoupá. Podíl piv označovaných jako jedenáctistupňová se loni podle analýz firem Data Servis a ACNielsen zvýšil ve srovnání s rokem 2007 více než dvojnásobně. Jejich podíl mezi balenými pivy dosáhl loni 11,2 procenta, mezi pivy točenými v restauracích pak v průměru od předloňského července do loňského června 14,3 procenta. Děje se tak v době, kdy naopak český trh dva roky po sobě kvůli krizi klesá, například loni podle aktuálních odhadů asi o osm procent, předloni o šest.

Šéf Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý již dříve deníku E15 řekl, že za nárůstem zájmu o jedenáctky stojí podle něj dvě věci. Lidé si je oblíbili, neboť s nadsázkou řečeno „stojí jako desítka a chutnají jako dvanáctka“. Druhým faktorem je skutečnost, že jedenáctky začaly v uplynulých letech vyrábět i velké pivovary pod značkami Gambrinus, Kozel, Starobrno či loni jako jeden z dosud posledních i Staropramen, který nyní přichází i se stejně stupňovitým Braníkem.

Zdroj: E15.cz
  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2025 | Provozováno na RS MAXSOFT