Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

AKTUALITY

Budvar v kampani říká NE prodeji ochranných známek. Podporuje ho i herec Tříska
13. 4. 2012
t
Budějovický Budvar rozjel velkou kampaň. V ní říká "jasné NE" urychlování výroby a prodeji vlastního jména. Pivovar se prezentuje jako odvážný bojovník. Kampaň přichází v době, kdy nepanují ideální vztahy mezi vedením pivovaru a ministrem zemědělství Petrem Bendlem.

Slovem „Ne“ odstartoval Budějovický Budvar rozsáhlou marketingovou kampaň, ve které řeší i strategické otázky dalšího směřování pivovaru. A které jsou spíš v kompetenci zřizovatele národního podniku – ministerstva zemědělství.

Vedení Budvaru v kampani například veřejně prezentuje, že nepřipustí, aby se Budweiser Bier vařil na základě licence jinde než v Budějovicích. A také říká „ne“ prodeji vlastního jména – myšleno prodeji ochranných známek Budweiser Bier.

Základní myšlenkou kampaně je prezentovat pivovar jako někoho, kdo je odvážný říkat „ne“ ve věcech, se kterými se nechce smířit. Jenže případný odprodej ochranných známek, pokud by se o něm někdy jednalo, podléhá souhlasu ministerstva. Budvar tak podle názoru některých lidí z branže v podstatě podsouvá svému majiteli, jakým směrem se dál ubírat.

Část kampaně tak určitým způsobem zapadá do nynější vyhrocené situace mezi Budvarem a ministrem Bendlem, který poslal v únoru do podniku hloubkovou kontrolu. Ředitel pivovaru Jiří Boček kritizoval některé výroky ministra na adresu pivovaru i výběr kontrolorů, kteří účetnictví prověřují.

Ministr Bendl už měl připravený plán na Bočkovo odvolání, ale nakonec se rozhodl to zvážit až na základě výsledku kontroly, která by měla skončit v červnu.

V Budvaru nezveřejnili náklady, které národní podnik za celou kampaň zaplatí. Podle zjištění HN se jedná řádově o miliony. Údajně vysoké náklady na marketing jsou přitom jednou z výhrad, kvůli kterým ministr zemědělství Petr Bendl kontrolu odůvodnil.

Kampaň připravili už loni

Boček popírá, že by reklamní kampaň jakkoli souvisela s nynější situací v podniku. "Zadání kampaně se připravovalo už loni v létě. Chceme zkrátka prezentovat naši značku a zásady, kterými se při vaření piva řídíme. Nic víc za tím není,“ říká šéf Budvaru.

Pivovar mimo jiné prezentuje své „Ne“ i pro případné přesunutí výroby z Českých Budějovic. Tedy licenční výrobu v zahraničí. Tu však vylučuje udělení chráněného zeměpisného označení Českobudějovické pivo, které Česko a Budvar vyjednaly při našem vstupu do Evropské unie.

Zdroj: byznys.ihned.cz

  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2025 | Provozováno na RS MAXSOFT