Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

AKTUALITY

Zlatopramen nově i v plastu
4. 5. 2009
t
Ústecké pivo se začíná prodávat také v „petkách“. Přijmou novinku konzervativní čeští pivaři?

Jako statný otec rodiny vedle školou povinného synka vypadá zbrusu nová „petka“ piva Zlatopramen v porovnání s běžnou půllitrovou pivní lahví. Ústečtí pivovarníci chtějí na jaře a v létě ulehčit svým zákazníkům domácí skladování své jedenáctky. Pivo z plastu prý bude chutnat stejně jako ze skla.

Jedenapůllitrová zelená PET lahev má podle představ marketingových odborníků vyhovovat tam, kde se vypije najednou více než jeden půllitr piva.

„Předpokládáme, že nové balení bude využíváno také během venkovních aktivit, jako je grilování, rybaření, zahrádkaření nebo pobyt na chatě. Navíc vycházíme konzumentům vstříc balením po šesti,“ říká Jiří Imrýšek, marketingový ředitel skupiny Heineken Česká republika, které ústecký pivovar patří. „Nový obal nabízí spotřebitelům větší komfort. Objem piva je třikrát větší než u běžné lahve, balení se snadno nese, lahev je lehká a nerozbitná. Je to více než klasická pivní lahev a méně než soudek,“ dodává Imrýšek.

Pravověrní zastánci skleněných lahví se mohou na tento počin dívat poněkud skepticky. Náročný český konzument piva patří k těm nejkonzervativnějším. Plast podle nejčastějších kritiků nevydrží tak dlouho chladný jako tradiční sklo a je méně estetický. Na druhou stranu je lehčí a nerozbitný. Podle pivovaru je obal vyrobený speciálně pro tento nápoj. Podařilo se prý podstatně snížit průnik slunečního záření a kyslíku a také únik kysličníku uhličitého z lahve.

Udrží si pivo správný říz?

Maxilahev mají ale ocenit nejen účastníci rodinných či přátelských posezení. Podle Josefa Danihelíka, který má na starosti uvedení nového obalu na trh, je praktická i pro každodenní opakované použití.

„Výhodná je možnost opakovaného uzavírání lahve. Zkrátka když pivo nevypijete, lahev jednoduše znovu uzavřete a dáte do chladničky. Pokud bude pivo dobře uzavřené, udrží si vysokou kvalitu, chuť a správný říz alespoň tři až čtyři dny,“ vychvaluje Danihelík novinku.

Takzvaná expirační doba, během které výrobce garantuje nezměněné chuťové vlastnosti i kvalitu, je devadesát dní.

Chuť a kvalitu piva nyní otestují hlavně zákazníci supermarketů a hypermarketů, které budou maxibalení nabízet.

Plastová lahev je nevratná a její materiál je plně recyklovatelný. Doporučená cena „tří piv v jednom“ je třicet korun, padesát haléřů. Kromě Zlatopramenu se bude podobně prodávat také Starobrno, patřící rovněž do skupiny Heineken.


Autor:

  • PETR SOUKAL (zdroj:iDnes.cz)
  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2025 | Provozováno na RS MAXSOFT